Wednesday, November 06, 2013

Day-455: Bharat Parikrama Yatra reaches Gunayana Village in Punjab aiming Gram Vikas

Day-455: Bharat Parikrama Yatra reaches Gunayana Village in Punjab aiming Gram Vikas

Gunayana Village, Muktsar Jilla Punjab November 06: Aiming rural upliftment (Gram Vikas), Bharat Parikrama Yatra has reached Gunayana Village in Bhagsar Taluk of Muktsar district in Punjab on Wednesday on its non-stop 455th day lead by former RSS functionary Sitarama Kedilaya.
Here is a photo gallery of Bharat Parikrama Yatra in Punjab.
RSS Former functionary Sitarama Kedilaya lead Bharat Parikrama Yatra entered Punjab on October 27th. Yatra received by local RSS leaders, villagers in traditional folk style. Yatra entered Punjab after completing successful visit to different villages of Haryana. Bharat Parikrama Yatra to travel in villages of Punjab till December 10, 2013. On December-11, 2013 the Yatra will enter Jammu and Kashmir.
Bharat Parikrama Yatra entered Haryana on Tuesday, September 24th. The yatra to travelled and reached different villages of the state till yesterday, October 26th for a period of 33 days. 
Began on August 9, 2012 from Kanyakumari of Tamilnadu, 66 year old former RSS Pracharak Sitaram Kedilaya lead ‘Bharat Parikrama Yatra’ has been aimed at the upliftment of rural life in the villages of India. The Yatra which was launched in Kanyakumari on August 9, has now covered an approximate distance of 4800km
go puja karwate hoye inder ji badhu swami ji prant parcharak kishor kant ji ke sath vinit ji ke pariwar ke sath swami ji vpo dutara wali ke school me swam ji vpo dutara wali me ek bimar se milte hoye swam ji vpo dutara wali me ek parwar se milte hoye swami ji vpo dutara wali me gramsabha ke sath inder ji badhu vpo dutara wali me school staff ke sath vpo dutara wali me seva basti me swami ji vpo dutara wali me seva basti me swami ji vpo dutara wali me swami ji ka svagat karte hoye vpo dutara wali me swami ji ke sath jansalab vpo dutara wali me swami ji podaha lagate hoye vpo dutara wali vasi swami ji ka swagat karte hoye vpo dutata wali ek pariwar ke sath milte hoye swam ji vpo kera khea me loge ke sath chalte hoye swami ji vpo kera khear me logo ko prasad dete hoye swami ji vpo kera khera ke school me swami ji vpo kera khera me gavwalo ke sath swam ji vpo kera khera me gram panchayat ke sath swami ji vpo kera khera me swami ji ka swagat karte hoye gavwasi vpo kera khera me vijay anand ji logo ko jankari dete hoye vpo kera khere ke schook me swami ji podha lagate hoye vpo kera khrea me swam ji bhojan lete hoye vpo sito gunno  vasi swam ji or vijay anand ke sath vpo sito gunno gram sabha ko sambodhit karte hoye swami ji vpo sito gunno me  vijay anand  ji  jankari dete hoye vpo sito gunno me ek parwar ke sath vpo sito gunno me logo se batschit karte hoye vpo sito gunno me nojwamo smiti vpo sito gunno me nojwano ke sath swami ji vpo sito gunno me school staff swami ji ka welcome karte hoye vpo sito gunno me swami ji ka swagat karte hoye vpo sito gunno me winer state awrdi mukhram ke sath swami ji vpo sito gunno parvar se milte hoye swami ji vpo sito gunno school me  podha  lagate hoye swami ji vpo sito gunno school me swam ji vpo sito gunno wale gomata ki pooja karte hoye vpo sito gunno wale swam ji sath vpo sitto gunno jate hoye swani ji vpo sitto gunno me vijya anand ji agami program  ki jankari dete hoye vpo sukchan me swami ji ka svagat karte hoy e vpo tarmal wale swami ji ka swagat karte hoye vpo tarmala me gram panchayat  ke sath me swami ji vpo tarmala me gram panchayat  ke sath swami ji vpo tarmala me parvar (family) se milte hoye vpo tarmala me parvar ke sath swami ji vpo tarmala me student's  ke sath vpo tarmala me youth ke batcheat karte hoye

No comments: